середа, 8 квітня 2020 р.

Бібліотечний онлайн-урок "Здається, байка просто бреше, а справді ясну правду чеше".

Здається, байка просто бреше,
А справді ясну правду чеше
Нікого в світі не мине,
Читайте, згадуйте мене.(Л. Глібов)
Леонід Глібов — видатний український поет, творчість якого припала на несприятливий період, заборони українського книгодрукування, уживання мови в офіційних установах. Але попри всі негаразди письменник тво­рив рідною мовою, у байках висміював вади й окремих людей, і всього суспільства.
Байка - це невеликий, здебільшого віршований твір повчального змісту, з яскраво вираженою мораллю.
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшла­ся далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у доло­нях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик уле­тить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».
Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так від­повів чоловікові?
Вашій увазі декілька байок Леоніда Глібова.  Байки Л. Глібова
Яка вам більше сподовалася? Чому?
Які байки інших авторів ви знаєте? 

Не забуваймо про фізкультхвилинку: